ноћне 'тице

ноћне 'тице

петак, 29. март 2013.

ЧУВАЈ СЕ МАРТОВСКИХ ИДА!


 Од свих ћудљивих женских бића најћудљивија је извесна баба-Марта. Наше комшије Бугари посвећују јој први дан овог месеца, не би ли је умилостивили и приволели да своју незгодну нарав доведе до граница предвидивог. Али, не! Она је неумољива, лукава, притаји се, и таман кад помислиш да се смирила, њој дођу ''лутке'', па се истутњи. Толико је то својеглаво и хировито! Опасна баба, чак је и Цезару дошла главе!
Мени је сломила ногу. И онда, покварењачки, одврнула термостат на плус, сви се шетају и гуштеришу на првом пролећном сунцу, набацили летње мајице, а ја само могу да им завидим. Да је потрајало још који дан, пало би и прво овогодишње једење сладоледа, који је мој лични краљ свих слаткиша!
После се досетила да пусти кишу, хладну и упорну, као да јој је новембар остао нешто дужан. Мислила сам да су почеле да ми расту пловне кожице, а по ћошковима сам приметила неке нове врсте алги и гљива. Таман сам хтела да их проучим, а ми одосмо у минус. Сад је опет као у замрзивачу, и да могу напоље, не бих била расположена за такве авантуре. И снег је присутан, али више формално. Зато кошава брише са свих страна, сасвим неформално. Она има своје бубице које истерује по васцелу годину, уопште не хајући за било каква правила. Живот у тзв. кошавском подручју, с једне стране доноси нам радост удисања ваздуха без смога, и, с друге стране, очи пуне песка и прашине! И покоја кеса, која, узвитлана до неслућених висина, у моменту када ветар паузира док хвата залет, неком несрећнику заврши на лицу.
Смог је појава која дугује свој настанак убрзаној индустријализацији и повећаној емисији гасова. Сама реч је кованица настала од енглеских речи smoke и fog. Ово објашњење је намењено генерацијама које су рођене деведесетих година у Србији. Њима је чист ваздух обезбедила ондашња политичка елита, која се бавила растурањем земље у којој сам се родила и затварањем фабрика у којима су радили родитељи њихових родитеља. Дакле, ако нема индустрије, онда нема ни загађења. Екологија на велико!
Мало сам се удаљила од теме, а са баба-Мартом, зна се, нема шале! Видим да је решила да ове године прикаже свој целокупан репертоар. Има још два дана на располагању, а може да се деси да украде мало времена од блесавог и лакомисленог априла, који само мисли на спрдање и шегачење, и боли га уво за све остало.
А мартовске Иде, оне раскалашне античке богиње краја и почетка? Њих тек не треба срдити и шалити се с њима! Иако су ти дани провођени у распомамљеном опијању и претеривању у уживањима сваке врсте, ипак, већ два миленијума Цезаров пример опомиње. Увек се нађе неко довољно надмен да каже ''Иде су дошле'', али и они који ће га подсетити да ''Још нису прошле''. 

4 коментара:

  1. Kako Vam je noga? Slomili ste zglob ili?
    Pohvale za interesantan blogic. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала, нога је сада ОК, скинула сам гипс. Увелико шпартам по граду, мада се киша труди да ме у томе спречи. Срећом није био зглоб у питању.

    ОдговориИзбриши
  3. To je odlično, mora da nije bilo ništa ozbiljno, brzo ste se rešili gipsa. Kiša će potrajati do utorka, a posle ide lepo vreme, tako barem kažu, tako da možete u skitnju. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши